2 Şubat 2008 Cumartesi

Kahvaltı Şenliği Hazırlıkları-I


Geçen perşembe evimde yakın akrabaları bir kahvaltıda ağırladım. Pazartesi'den başladım hazırlıklara. Pazartesi günü masa örtülerini ütüledim, supla tabaklarımı üzerlerinde önceden kalma izler gördüğüm için temiz oldukları halde yıkayıp kuruladım. Çatal bıçakları, bardakları dizdim. Peçeteleri seçip katladım vs.
Renk olarak bordo, pembe ve beyaz kullandım. Önce alta beyaz bir masa örtüsü serdim, sonra daha küçük pembe bir örtüyü tam ortadan kıvırarak gül şekli vererek serdim. Hani sehpa örtülerini yapıyorlar ya, işte öyle. Örtüyü önce düz serip, sonra elinizi tam ortaya bastırıp kıvırıyorsunuz. Fazla kalabalık etmesin diye incik boncuk dizmedim. Masa ortası süsü de koymadım. Zaten pembe örtünün kıvrım yeri gül görüntüsü ile çok şık bir masa orası süsü oldu.
Ama peçetelik şarttı. 16 tane bu tonlara uygun birbirinin aynı peçeteliğim yok. Eee ne yapayım? Kuzenimin düğün şekerinden kalma pembe ve beyaz güllü yapay çiçek demeti vardı. Gülleri tel tel ayırdım, ikişer ikişer birleştirip peçetelere bilezik gibi sardım. Süper oldu.

Sonra çıktım biraz alışveriş yaptım. Ne yapsam, ne hazırlasam perşembeye bozulur!
Aklımda yoktu ama bozulmayacak ne yapabilirim kahvaltıya bugünden diye düşünürken aklıma kırmızıbiber turşusu geldi.

KIRMIZI BİBER TURŞUSU

Kırmızı biberleri (10-12 adet) fırının ızgara ayarında yaklaşık 20 dk. közledim.
Fırından çıkarıp soğuk suya attım ve kabuklarını soydum. Boylamasına ikiye bölüp çekirdeklerini çıkardım. Her birini ince ucundan başlayarak rulo yapıp kapaklı oval borcama dizdim. Arada birkaç tane de yeşil biber közlemiştim ama onlar pek bir cıvık oldular, kırmızı biber gibi diri olmadılar. Sonra üzerlerini geçecek kadar sızma zeytinyağı döktüm. 8 diş sarmısak soyup tüm tüm sepiştirdim. Biraz sirke gezdirdim. bir fiske tuz attım. En son yarım limon sıktım ve kapağını kapatıp buzdolabına koydum. Sonuç mükemmeldi. Bu turşu 2 gün içinde servise hazır oluyor. Sofraya gelir gelmez de en geç iki günde bitmiş oluyor bile.
NOT: Kırmızı biber turşusu resmi sonradan bu linkteki yazıdan eklenmiştir.

Yazının devamı için aşağıdaki linkleri tıklayınız.

Kahvaltı Şenliği Hazırlıkları-II

Kahvaltı Şenliği Hazırlıkları-III

1 yorum:

  1. çok hoşuma gitti kırmızı biber turşusu ben yapamam daha yaşım küçük ama anneme kesin yaptırcam :D

    YanıtlaSil

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...