4 Şubat 2008 Pazartesi

Kahvaltı Şenliği Hazırlıkları-II ve Acılı Ezme Tarifi

Yazının başı için tıklayınız.

Salı Günü yine önceden yine 2 gün içinde bozulmayacak şeyler hazırlamak lazımdı. Ben de acılı ezmeyi hazırladım. Sonra önceden almayı unuttuğum bazı şeyleri almak için çarşıya çıktım. Gelince aldıklarımı yerleştirip temizlik yapmaya koyuldum. Akşam yemeğinden sonra da tost ekmeklerinin kenarlarını kesip ortadan ikiye üçgen keserek kanepelerin tabanlarını hazırladım ve hava almayan bi saklama kabına koydum. İşte yıllardır yaptığım ve tarifini bir arkadaşımın teyzesinden almış olduğum acılı ezme tarifi:



ACILI EZME
2 su bardağı domates salçası( konserve yerine doğal salça tercih edilmeli)
1 su bardağı biber salçası(benim gibi acı sevmeyenler tatlı biber salçası kullanabilir)
1 çay bardağı zeytinyağı(orijinal tarifte 1 su bardağı idi ama çok vıcık vıcık oluyor)
1 çay bardağı ceviz içi(çekilmiş)
2-3 kaşık galeta unu
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı yenibahar
1 tatlı kaşığı kırmızıbiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı nane
1-2 kornişon turşu(minik minik doğranmış)(evde yoksa koymayabilirsiniz)
2-3 diş sarmısak(sıkacakla sıkılmış veya dövülmüş)

Tüm malzeme güzelce karıştırılır.Ceviz ve kornişonlar çok öğütülmezse iyi olur, çünkü dişe gelir, güzel olur. Tadına bakılır. Damak tadınıza göre ilave yapılır. Çok yağlı gelirse galeta unu eklenir.
Sabahtan yapıp akşama veya bir iki gün sonraya hazırlanırsa çeker, daha iyi olur. Bu haliyle uzun süre buz dolabında muhafaza edilir.Ekmeğe sürüp kahvaltıda veya akşam meze olarak yenebilir.

NOT 1: Karabiber koymuyoruz.
NOT 2: İsterseniz, ki ben tercih etmiyorum, ince ve minik minik kıyılmış soğan, domates ve biber eklenebilir ama o zaman hemen tüketmek gerekir, zira domates ve biberler bozulur.
NOT 3: Resim, 2 Ağustos 2008 tarihli Doğumgünü Sofrası yazısından eklenmiştir.

Yazının devamı için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...