22 Nisan 2012 Pazar

Kızarmış dolmalık biber içinde kabak-patlıcan kızartması domates sos ve yoğurt ile

Sitemizin takipçisi Oya hanımın isteği üzerine "Kızarmış dolmalık biber içinde kabak-patlıcan kızartması domates sos ve yoğurt ile" şeklinde ifade ettiğimiz mezeyi aşama aşama anlatacağım. Aslında isminden herşey belli, ama biz yine sıfırdan anlatalım.



Patlıcanları yıkayıp, saplarını kesip alacalı soyuyoruz. Küp şeker büyüklüğünde küp küp doğruyoruz.
Tuzluyoruz ve su ekleyip yaklaşık yarım saat bu tuzlu suda bekletip acısını çıkarıyoruz.





Patlıcanlar suda beklerken kabakları tamamen soyup aynı şekilde küp küp doğruyoruz. Kabaklar için başka bir işleme gerek yoktur.
Bir kızartma tenceresine en az 2 -3 cm derinliğinde sıvı yağ dolduruyoruz.Yağı ocağa alıp kızdırıyoruz. Yağın kızıp kızmadığını kızartacağımız kabak küplerinden bir tanesini yağa atarak test edebiliriz. Eğer hemen kabağın etrafı köpük köpük oluyorsa, yağ hazırdır. Bu işlemi ekmek parçasıyla yapmayı önerenler var ama ne kızartacaksak onu test için kullanmak yağın temizliği açısından tercih edilebilir. Kabakları yağa atıp fazla yakmadan kızartıyoruz. Miktar belirtmedim ama ben 5 kabak 4 patlıcan kullandım.

Kabakları birkaç seferde kızartıp içine kağıt havlu serilmiş bir tabakta yağını çektiriyoruz. Kabaklar kızardıktan sonra sıra patlıcanlara geliyor.
Patlıcanları sudan çıkarıp iki avucumuzla sıkıp suyunu çıkarıyoruz. Şekilleri bozulacaktır ama bibere dolduracağımız için hiç önemli değil.


Bu arada patlıcanlardan resimdeki gibi koyu renkli bir su çıkmış olacaktır. Bazıları patlıcanın normalde zehirli olduğunu, pişince zehrinin gittiini ama besin değeri olmadığını söylüyor. Bazıları da potasyum açısından çok besleyici olduğunu söylüyor. Doğrusu nedir bilmiyorum ama tek bildiğim tuzlu suda bekleyince böyle kapkara bir su bıraktığı. Ben bu suyu lavaboya döküyorum çünkü çiçeğe döksek faydalı mı olur, zararlı mı bilemiyorum.
Resimde patlıcanların sıkılmış hali görülüyor. Bunları da birkaç grup halinde kabakları kızarttığımız aynı yağda kızartıyoruz. Kızarttığımız patlıcanları da yine kağıt havlu serilmiş bir tabağa alıp yağını çektiriyoruz.

Sıra geldi biberlere... Alışveriş yaparken aşağı yukarı mandalina büyüklüğünde minik biberleri seçiyoruz. Tabanlarının 4 bölmeli veya yoksa üç bölmeli olmasına dikkat ediyoruz. Çünkü tabanları sivriyse ayakta durmaz, devrilirler.
Biberlerimizi yıkıyoruz. Saplarını çıkarıyoruz. Ben eski tırnakla kırma yönteminden ziyade, muntazam olması açısından, ve biberler küçük olduğu için elma oyacağı ile çıkarıyorum sapları. İçlerindeki biber pullarını temizleyip, içini de yıkıyoruz. Az bir tuzlayıp, hepsi oyulana kadar başaşağı bekletiyoruz ki, suları süzülsün. Sonra yine aynı kızgın yağımızda biberleri tüm halde kızartıyoruz. Kapkara kızartmayın, yumuşamaları yeterlidir.
Bu arada domates sosu için 5-6 orta boy domatesi yıkayıp ikiye bölüyoruz ve rendeliyoruz. Sos tenceresine yarım çay bardağı sıvıyağ, domates rendemiz, birkaç diş sarmısak ve tuz ekliyoruz. Bir paket de domates püresi katsak iyi olur. Salça gibi yapay bir tat vermeden renk veriyor çünkü.Sarmısağa elinizi korkak alıştırmayın, 5-6 diş koyduğumda bile eşim anlamıyor, oysa sarmısak sevmez normalde.

Hepsini bir kaynatarak pişiriyoruz. Ben sarmısakları tüm tüm koyup, piştikten sonra içinden geri alıyorum.

Herşeyimiz hazır olunca kabak ve patlıcanları bir kapta tuzlayıp harmanlıyoruz. Başka birşey katmıyoruz ama isterseniz siz patates ve havuç da kızartıp ekleyebilirsiniz. Tercihinize kalmış. Şayet havuç ekleyecekseniz, havuçları kızartmadan önce tüm olarak biraz haşlarsanız hem doğramanız kolaylaşır, hem de havuçlar kızardığında sert olmaz.

Kızarmış ve soğumuş biberi sol avucumuza alıp sağ elimizle iç harcını(patlıcan,kabak vs.)başparmağımız vasıtasıyla tıkıştırarak biberi çatlatmadan dolduruyoruz. Biberler minik olduğu için kaşıkla dolmuyor.
Doldurduğumuz biberleri tercihen ince uzun bir tabağa veya kayık tabağa diziyoruz. Ağız kısımlarına birer kaşık domates sosu döküyoruz. İsteğe göre domates sos görünecek şekilde koyu kıvamlı veya süzme yoğurdu da ortalarına küçücük koyuyoruz veya sıkma torbasıyla sıkıyoruz. Eğer kızartmayı servisten bir gün önce yapacaksanız yoğurdu servisten hemen önce koyunuz, yoksa streç yaparken yoğurtlar ezilip şekli bozuluyor. İsterseniz yoğurt kısmının üzerine de kırmızı pul biber serpebilirsiniz. Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Merhabaaaa.Çok ama çok tşk ederim.Beni kırmayıp yayınladığınız için.Tarifinizi yaptım lezzet ve görsel açıdan çok şık oldu herkese tavsiye ederim.Tekrar tşk.lerrr
    Oya

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim Oya hanım. Afiyet olsun. Başka tarif istekleriniz için lütfen çekinmeyin. Her zaman ziyaretinizi beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok hoş görünüyor Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık nefis olmuş.ben aynısını patates de kızartıp ekleyerek yapıyorum.harika oluyor.paylaşmak istedim.

    YanıtlaSil
  5. Süper tam aradığım tarif :) Blogger annelerden geliyorum bende beklerim.

    YanıtlaSil
  6. Şahane olmuş ellerinize sağlık. Güzel lezzetlerle dolu bir blog.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...