28 Ağustos 2008 Perşembe

Ayran Aşı - Soğuk Çorba



Havalar 10 gündür çok sıcak İstanbul'da. Dün biraz poyraz esmeye başladı da biraz rahatladık. Bu sıcaklarda insan yemek yemek bile istemiyor.
Dün canım çekti ve ayran aşı yapıp koyayım da soğuk soğuk yiyeyim dedim. Ölçüyü istediğiniz gibi ayarlayabilir, bolca haşlayıp kalanını yoğurt katmadan dipfrize atabilir ve istediğiniz zaman çıkarıp yiyebilirsiniz.

Malzeme:
2 Bardak aşurelik buğday
3 bardak su
yoğurt
tuz
İsteğe göre nane, sumak, kırmızıbiber vs. gibi istediğiniz baharatlar.

Bu ölçüden yaklaşık 1 lt hacimde buğday çıkıyor. Meze olarak yapacaksanız 1 bardak buğday haşlamanız yeter.

Aşurelik buğdayı ölçüp, ovalaya ovalaya sarı suyu çıkana kadar yıkıyoruz. Düdüklü tencereye alıp 1,5 katı kadar su koyuyoruz ve haşlıyoruz.

Bu aşamada soğutup ihtiyacınızdan fazlasını dipfrize atabilirsiniz.

Cacık yapar gibi yoğurtla karıştırıp azıcık suyla kıvamlandırıyoruz. Ben katı seviyorum.Ne kadar çok soğuk su eklerseniz o kadar cıvık ve cacık kıvamında olur. Tuz, nane ve sumak, isteğe göre kırmızıbiber ile tatlandırıyor ve süslüyoruz.


İsterseniz yoğurt katmadan bir kaseye buğday alıp toz şeker atarak canınız tatlı çektiğinde yiyebilirsiniz. İçine meyve dilimleri karıştırabilir veya kuru üzüm, fındık vs. katabilirsiniz.
Afiyet olsun.

9 yorum:

  1. gerçekten çok sıcak canım..serin serin pek güzel gider..ellerine sağlık..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. İyi akşamlar dilerim canım Gökçeciğimin bloğuna uğradığımda farkettim bloğunuzu çok şık,paylaştığınız tarifler çok leziz,ellerinize sağlık,görüşmek dileğiyle,bende beklerim...

    DERYA

    YanıtlaSil
  3. hiç soğuk çorba denemedim,yani tadı konusunda ne bileyim muallaktayım:-) ama senini yaptığın çok lezizi görünüyor.eline sağlık.(aslında benimki bahane çok çorba seven biri olmadığımdan belki de es geçiyorum:-)sevgiler

    YanıtlaSil
  4. EN KISA SUREDE DENEYECEGIM:))))

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım bubu van ercişte görevdeyken çok içerdik canım çekti şimdi,hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım. hayırlı ramazanlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık.
    Ramazanın hayırlı geçmesi dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Canım, ellerine sağlık, ayran aşı hep duyduğum ama bir türlü deneyemediğim bir çorba.. Sana hayırlı bir ramazan diliyorum, duaların ve ibadetin kabul olsun..

    YanıtlaSil
  9. canımmm sobeledim soben sayfamda seni bekliyor:)

    YanıtlaSil

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...