5 Mayıs 2008 Pazartesi

Milföy Çanağında Ispanak Sote, Yumurta ve Kaşar Peyniri İle




"Milföy Çanağında Ispanak Sote, Yumurta ve Kaşar Peyniri İle" davetlerinizde yapabileceğiniz ve çok besleyici bir yemek olarak normal günlerde de pişirebileceğiniz bir ana yemek. Yalnız ben küçük bir hata yaptım. Milföylerin daha çok açılması ve kase kenarlarından dışa doğru sarkması gerekiyordu. Bu annemin yaptığı bir tarif. Uzun zamandır yapmamıştım, unutmuşum yapmayı. Milföyler pişince ortaya doğru çektiler. Normalde çiçek gibi bir görüntü oluyor.




1 kilo ıspanaktan 6 porsiyon çıkıyor. Biz iki kişi olduğumuz için yumurtaları kırma aşamasından önce 3 tanesini dipfrize koydum. Ertesi gün çıkarıp pişirdim ama uzun süre de durabilir. Misafir geleceği zaman bir iki gün önceden hazırlayıp son gün çıkarıp yumurta ve kaşar ilavesiyle fırına verilebilir.

Gelelim yapılışına. Ispanakların körpelerini alıp temiz lavaboya boşaltıyor ve su ile dolduruyoruz. Ispanakları demet demet alıp köklerini kesip bir keara alıyoruz. Kökleri isteyen zeytinyağlı olarak değerlendirebilir. Eşim sevmediği için ben atıyorum.
Lavabodakı suyu değiştirip köklerden arınmış ıspanak yapraklarını tekrar suya koyuyoruz. Çamuru bu aşamada biraz daha gider. Su berraklaşır. (Aksi takdirde berraklaşana kadar bir iki su daha yıkayabilirsiniz.) Bir su daha değiştirip suya sirke ve tuz katarak bir süre bekletiyoruz. Sonra bu suyu da değiştirip ıspanakları duru suyla yıkıyoruz, kurutuyoruz.
Bu arada irice bir soğan. 1 çarliston veya kırmızı biber(Renk ve lezzetinden dolayı ben kırmızıbiber kullandım.) ve 3-4 domates doğrayıp hazırlıyoruz.

Kapağı olan bir tavada soğanları pembeleştirip biberleri ekliyoruz.


Biberler kendini bırakınca domatesleri ve domatesler kolay ölsün diye bir miktar tuzu ekliyoruz. Ocağın altını kapatıp ıspanakları tavaya tava dolana kadar doğruyoruz. Ben makasla doğruyorum, çok kıymanıza gerek yok. 2 cm'lik ende kesseniz yeter. Tavanın kapağını kapatıp ocağın altını kısık açıyoruz.

Ispanaklar yumuşayıp küçülünce şöyle bir karıştırıp altını kapatıyor ve yeni grup ıspanakları üzerine ilave ediyoruz. Ispanaklar bitene kadar bu işlemleri tekrar ediyoruz. Bu arada dipfrizden(derin dondurucudan) çıkardığımız milföy hamurlarının buzunu eritip fırına dayanıklı kaselerimizin boyuna göre açıyoruz. Benim açtığımdan daha çok açmalısınız, adeta milföyün uçları yere değecek kadar sarkmalı ki, pişince çiçek görünümünü alsın. Milföyler pişerken boyu çekiyor çünkü. Milföyleri 200 derecede önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Milföyler pişince hazırladığımız ve tadına bakıp tuz karabiberle tatlandırdığımız ıspanak soteyi kaselere paylaştırıyoruz.



Ispanakların üzerine birer yumurta kırıyoruz. Benim yumurtalarım çift sarılıydı. Üzerine lezzet için azıcık tuz ve kırmızıbiber serpiyoruz. Pişince acısı gelmiyor bile. Fırına tekrar sokup yumurtaların beyazı pişer gibi olunca çıkarıp üzerine kaşar rendesi koyuyoruz. (Bu aşamada görüntü için kaşarların üzerine de biber serpebilirsiniz. Ben eşiminkine serptim, kendiminkine serpmedim.) Tekrar kaşarlar eriyip kızarıncaya kadar fırında tutuyoruz. Sıcak sıcak servis ediyoruz. Ben yanına pirinç pilavı yaptım ama isteyen tek başına bile servis edebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...