22 Mayıs 2008 Perşembe

Kahveye gelenlere ikram

Merhaba,
Bir süredir blogumu güncelleyemedim. Kayınvalidem rahatsız bir haftadır.
Haliyle pek keyfimiz de yok. Geçmiş olsun ziyaretlerine gelip gidenler oluyor. Bugün de sabah ziyarete ve kahveye misafirlerimiz vardı. Hasta ziyareti olduğu için birşey yapmamamızı tembihlemişlerdi ama ben yine de birşeyler hazırladım.
Misafirlerden biri gelirken çilekli pasta getirmişti. Ben de dün akşam aynı hamurdan üç çeşit kurabiye yaptım. Birini aşk kesesi şeklinde denedim ama orjinal hamurdan olmadığı için fırının ısısıyla mayışıp yayıldı. Kesenin içinde nutella var. Biskreme benzetti yiyenler. Orjinalinin tadını ben de bilmiyorum ama ilk fırsatta denemek istiyorum.
Ön sağda duran minik muffin kılıklı şey de değişik tarzda bir nevi talaş böreği. Carrefour'dan aldığım hazır minik tuzlu tartoletin içine önce bir tutam kaşar rendesi, üzerine kayınvalidemin önceden hazırlayıp dipfrize koymuş olduğu talaş böreği harcı, üzerine tekrar kaşar rendesi koydum ve fırına verdim. Çok lezzetli oldu.

Not: Aşk kesesinin ilk tarifi Tarçın'ın Mutfağı'na aitmiş. Ben Tarif Defteri'ndeki bu linkte gördüm ve içlerine buradaki gibi nutella koydum. Ama hamuru kendi bildiğim başka bir hamur. Lezzeti yerinde ama şekli tam tutturamadığım için şimdilik tarifini vermiyorum.

2 yorum:

  1. çook geçmiş olsun kayınvalidene canım.inşallah tez zamanda iyi olur.
    keselerin güzel olmuş canım tarifini yazsaydın keşke..çok da lezzetli olmuşlardır..ellerine sağlık canım talaş da güzel o minik yıldız da..

    YanıtlaSil
  2. Yorumun için teşekkürler sevgili Yosunbuka.DGüzel dileklerin için de.Dediğim gibi hepsi aynı hamur.Fena olmadılar, herkes bayıldı ama çok tatlı geldiler bana. Denemeye devam. Sevgiler.

    YanıtlaSil

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...