12 Nisan 2008 Cumartesi

Şık bir sofra için




Keşfettiğimden beri sık sık http://www.tarifdefteri.com/ forumda yemekle ilgili yazıları okuyor ve bilgim yettiği kadar ilgili olduğum konulara cevap yazıyorum. Sofra düzenlemesi ile ilgili bir soru üzerine geçenlerde yazdığım cevabı blogumda da yayınlamak istedim.Güncelleme: Bahsedilen forum kapanmıştır.

çizmelikedi´isimli üyeden Alıntı
Arkadaşlar bana yardım edermisiniz... Önümüzdeki hafta misafirlerim geliyor. İlk defa gelecekler. Güzel ve şık bir sofra hazırlamak istiyorum ve her şeyiyle birbirini tamamlamasını istiyorum. Örtüsünden tabagına ve yaptığım ikramlarla bile birbirini tamamlasın, süsleriyle püsleriyle.....

Cevap:
Sanırım mesajınızı geç gördüm. Özür dilerim gecikme için ama belki başka zaman lazım olur, ya da başkalarına belki. Naçizane yeni bir blog açtım. http://www.sofrasenligi.blogspot.com/ adresinde sofralarımın bir iki resmini yayınladım şimdilik.

Size bir iki tüyo vereyim. Şık bir sofra için ilk şart kat izi olmayacak şekilde iyice ütülenmiş temiz bir örtü.
İkinci şart konsept belirlenmesi.
Mesela tabaklarınız düz mü, yoksa desenli mi. Elinizdeki peçetelerin en şık olanları ne renk. Çok alengirli katlamalar ve peçetelikler şart değil. Önemli olan herşeyin uyumlu olması. Bu arada herşeyin temiz ve yerli yerinde olması da şart.

Size bir tavsiyem de masaya herhangi bir yemek, zeytinyağlı vs. dizmemeniz.
Masanın üstünde tabak, bardak, çatal, bıçak, kaşık, peçete, tuzluk, biberlik, varsa yağdanlık ve sirkelik dışında belki ekmek sepetine yer verebilirsiniz. Ama sakın yemekleri tren gibi dizmeyin. Yine üzeri örtülü küçük bir masa ayarlayıp, geri kalan herşeyi onun üzerine açık büfe dibi koyun. Böylece sofranın süsü bozulmaz, siz de sırayla gezdirerek servis edersiniz.

Yemek masasının ortasına bir süs koyabilirseniz güzel olur. Evde küçük blok mumlardan varsa, sofraya kullandığınız peçetelerden birini üçgen katladıktan sonra üstten yuvarlayarak kesip bir çiçek şekli elde edebilir ve blok mumu bir çay tabağı içinde bu peçetenin üzerine koyabilirsiniz. Veya evde şamdanınız varsa, tekliyse iki tane aralıklı karşılıklı, veya bir tane ortaya üçlü koyabilirsinz. Sofraya varsa süslü taşlar da serpebilirsiniz ama abartmayın.

Bir sofra ne kadar sadeyse, o kadar şıktır.

Sevgiler,
Sofra Şenliği

İLGİLİ LİNKLER:En unutulmaz iftar sofrası sizinki olsun!(Sofra düzeni ile ilgili ipuçları)

Şık sofra resimleri


Örnek menüler

Davet

Misafir

Kahvaltı

Tatlılar

Sofra Dekorasyonu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...