19 Mart 2008 Çarşamba

Tavuk Suyu Nasıl Çıkarılır, Şehriye Çorbası Tarifi

Bugün özel bir gün değil. Eşim uzun zamandır bezelye sayıklıyor. Ben hiç sevmem bezelyeyi, birşeylerin içinde yerim ama yemek olarak didikleyerek 2 kaşık zor yerim. Epeydir erteliyordum. Artık eşimin canına tak etmiş olmalı ki, bugün gündüz telefon açıp dedi ki" Bir tavuk göğsü haşla, suyuna pilav yap. Yanına benim için bezelye yap, sen de tavuğu yersin."
Ben de kıramadım. Tavuk göğsünü haşladım. Suyunun bir kısmıyla pilav pişirdim, bir kısmına şehriye katıp çorba yaptım. Bezelyeyi de pişirdim. Bir de dolapta 2-3 haftadır duran ayvalardan tatlı yaptım. Oldu mu size misafirlik bir menü. Hem de saat 17:00 itibarı ile başlayıp 19:00 itibarı ile herşeyi hazırlayıp bitirdim. Gündüz çarşıda işim vardı. Sabahtan bir hazırlık da yapamamıştım ama hemen şipşak hazır oldu. Bir dahaki sefere dar zamanlarda bezelyeyi düşünebilirim:)

ŞİPŞAK MENÜ:
Tavuk suyuna şehriye çorbası
Söğüş tavuk
Pirinç pilavı
Etli bezelye
Salata
Ayva tatlısı

TAVUK SUYU ve TAVUK SÖĞÜŞ(HAŞLAMA)
İnternette söğüşün veya jülyenin, hatta piyazlık soğanın ne olduğunu bilmeyen yemek meraklılarının da bulunduğunu göz önüne alarak tavuk suyunu nasıl çıkardığımı da yeri gelmişken anlatayım dedim. Ustalar kusuruma bakmazlar umarım.
Her yiğidin bi yoğurt yiyişi vardır. Ben naçizane tavuk suyunu şöyle çıkarıyorum:

1 kemikli tavuk göğsü veya eti lazım değilse tavuk göğüs kemiği
1 soyulmuş tüm soğan(ne yaptın demeyin, bazen tarifte soy demiyor diye neler yapıyor insanlar!)
1 soyulmuş tüm havuç
5-6 adet karabiber tanesi
Biraz tuz
Göz kararı su

Tavuk veya tavuk kemiği yıkanır, düdüklü tencereye tüm malzemeler konup, haşlanır. Haşlandıktan sonra su süzülür. Soğan çöpe atılır. Tavuk eti varsa parçalara ayrılıp havuç dilimleri ve karabiberle süslenir.


TAVUK SUYUNA ŞEHRİYE ÇORBASI


Hazırladığımız tavuk suyuna göz kararı (1 lt suya 1 küçük çay bardağı kadar olabilir) isteğe göre tel veya arpa şehriye atılır. İsterseniz ikisinden de yarı yarıya atabilirsiniz. Bir tavada bir tutam nane ve isteğe göre çay kaşığının ucuyla kırmızı pul biber az bir sıvıyağda yakılıp, kaynayan çorbaya katılır. Bu şekilde sade çorba elde edilir.
Domatesli isteniyorsa, ki tavsiye ederim, 1-2 domates rendelenir. Yağ kızdırdığımız tavada az bir tuzla ve yağla ve isteğe göre çok az tuzotla öldürülür, çorbaya katılır.

NOT:Bir süredir şehriye çorbasını her zamanki tariften farklı yapıyorum ve sanki daha güzel oluyor gibi geliyor bana. Artık yağı da naneyi de biberi de yakmadan direkt tavuk suyuna katıyorum. Birazcık da domates püresi ekliyorum, 1-2 kaşık kadar. İsterseniz bu şekilde de deneyebilirsiniz.

İlgili linkler:
Son Dakika Misafiri (Yemek)
Acil Misafir Menüsü (Çay)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...